Followers

Welcome~

Monday, January 30, 2012

Cara untuk menambah tinggi badan secara semulajadi.

Berikut ini adalah cara untuk mendapatkan tinggi badan dengan cara semulajadi :
Tidur tanpa bantal
Sebaiknya saat anda tidur jangan menggunakan bantal. Ketika tidur, terjadi proses penebalan posisi tulang rawan belakang. Tidurlah dengan posisi lurus, maka posisi tulang belakang akan bertambah tegak dan membuat postur tubuh jadi lebih tegak.
Kalsium tinggi
Pasti anda sudah tahu bahawa kalsium sangat berguna untuk dapat meninggikan badan. Oleh kerana itu, biasakanlah untuk selalu mengambil makanan dan minuman yang mengandung protein dan kalsium tinggi. Minumlah susu kerana susu memiliki kandungan gizi yang sangat lengkap. Sebaiknya minum susu saat sebelum tidur karena penyerapan gizi akan lebih optimal di waktu tidur malam.
Akupuntur
Terapi alternatif ini dilakukan untuk menghilangkan sakit dengan cara menusukkan jarum pada sistem syaraf sehingga menjadi rileks di sekitar pusat sakit dan mendorong mengeluarkan endorphin. Hormon inilah yang pada yang akan memberikan pengaruh kepada pertumbuhan tinggi badan anda.
Olahraga
Olahraga kardiovaskular termasuk lari, mendayung empat kali seminggu selama 30 sampai 40 minit adalah cara baik untuk mengeluarkan endorphin. Segeralah anda memulakan olahraga secara teratur, anda akan merasai peningkatan tingkat endorphin dalam darah, hormon ini juga dapat meningkatkan mood positif.
Jangan membiasakan diri berposisi membongkok
Ada kebiasaan-kebiasaan yang sebenarnya salah bagi kesihatan. Posisi duduk dan berdiri bongkok dapat membantut tinggi badan. Apalagi tidur di atas meja saat belajar atau bekerja.
Bercinta
Setelah orgasme, dimana tubuh mengalami kontraksi fizikal yang kuat, kita akan mengeluarkan zat-zat dalam otak diantaranya beta endorphin, penghilang nyeri alami yang memberikan kita kehangatan dan rasa rileks. Tapi tips ini untuk anda yang sudah menikah.
Itulah cara bagaimana cara meninggikan badan secara semulajadi. Ingat, jika anda ingin meninggikan badan anda, anda perlu tahu berapa umur anda sekarang. Kerana umur di atas 28 tahun bukanlah umur yang ideal dan sesuai untuk meninggikan badan anda .Jadi kalau anda sudah berumur di atas 28 tahun ke atas, kemungkinan besar pertumbuhan ke samping atau melebar. bukan malah ke atas atau tinggi. Bercinta pun boleh guna pakai jugak ke..

Cuba lah......???
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...